Tüket bakalım !

Tüketiyoruz, evet, birbirimizi tüketiyoruz , sadece malları .Birbirimizi mallaştırıyoruz adeta ! Tüketiyoruz birbirimizi severken, arkadaşken. Hep bir alışveriş hesabı ve bir taraf hep kazançlı . Sevişirken bile yarışıyoruz tüketmek için , kim daha erken boşalırsa kârlı ! Hangi el olduğumuz çok önemli, alan el mi veren el mi , biz hangisini tercih ediyoruz acaba ? Neden ? Hangisi üstün ? Belki de biz ikisinin de haricindeki bünyeleriz, ha, ne dersiniz ? Daha vahim veya daha iyi , size kalmış.

Tüketiyoruz, maddi olan maddesel olanı da değil hem. Çünkü evrenin dengesinde madde hep var ya da zaten hiç yoktu. Hangisine inanıyorsan . Parayı değil “değeri” tüketiyoruz, sevgiliyi değil “sevgiyi”  tüketiyoruz .Bir arkadaşı kırdığımızda “dostluğu” , annene babaya azarı çektiğimizde “bağı” tüketiyorsun. Borç yiyen kesesinden yer demişler evlad, bilerek veya bilmeyerek, sınır tanımadan tüketiyoruz.

Organik diyoruz,bilim diyoruz, üretim diyoruz ,ekiyoruz,biçiyoruz ama farketmiyoruz üretelim derken doğayı tüketiyoruz. İlaçlar,suya döktüğün yağlar,kimyasallar tabi bunları kim sallar ! Bir yandan molped bir yandan ipad derken reklam reklam gözlerimize tecavüz ediyorlarken susuyoruz, farkında mısın , kendin olmayı tüketiyoruz. Aptal kutular başında koyundan öte farkımız kalmıyor,ne derlerse yapıyor , ne reklam ederlerse alıyoruz , itaat ile tercihi karıştırıyoruz ve bunlar gibi nice kavramı tüketiyoruz,yok ediyoruz.

Teknolojinin göbeğinde yaşıyoruz, elli yerde hesap açıyoruz, ifşa ediyoruz, olur olmadık yerde dilimize sarıyoruz  başkalarının gizlerini, dedikoduyu seviyoruz ; “mahremi” tüketiyoruz. Bastıra bastıra bir hal olunan hislerden sebep sokakta rahat yürüyemeyen kadınlarımız var olduğu gibi sokağı arkasına takma çabasında olan kadınımız da var. Bak işte, sokakta  “etiği-ahlak”ı tüketiyoruz.

Marka da marka ! Converse, Dior yazsa kedi postu bile giyeriz ! Koşuyoruz o markadan şu markaya “mall” oluyoruz . Durup bu işte bir “mall”lık var demeden hem de , “shopping center” lar hayatımızın merkezi olmaya başladı. Eskidendi o “seneye de giyersin” olayı , şimdi derdimiz “bugün ne giysem” . Dolaplarımız kıyafetlerle dolu olmasına rağmen alıyoruz da alıyoruz, bir kere giyip atıyoruz kenara, sonra Somali’deki çocuklar için sokak hayvanları için bağırıyoruz, “samimiyeti” tüketiyoruz.

Özeniyoruz, tamam , yaşamak ta başlı başına bir özenti değil midir ? Senden başka yaşayan olmasa burada durur muydun ? Birileri gibi olmak adına , çağdaş olmak adına dilimizi nasıl kullanıyoruz. "Self kurallarımızı absorbe edememişken , dilimize yeni idyomlar entegre ediyoruz, kelimeler katıyoruz" . Dil dile değmeden dil tükenmezmiş, artık böyle değiştiriyorum bu sözü !

Nasıl bir göbek bağımız var ki anlaşılmaz bu bitirme çabası ile. Kız bir adam seviyor, yada adam bir kız seviyor,  iki gün sonra onu da kenara bırakıyor. Umutları, hayalleri, saygıyı ve -eğer varsa- aşkı tüketiyoruz.

Göt kadar dünyada bu kadar insan  ne yapıyoruz ? Zamanı tüketiyoruz ve algoritmasını tutturamıyoruz. Ya kalabalık yaşıyoruz kendimizi unuturcasına ,   ya da öyle yalnız kalıyoruz ki sigara çıtırtısından öte gürültü yok . Giden senden benden gidiyor evlad, kendi bütünlüğüne verdiğin zararın farkında ol .

"Tüketiyoruz o halde varız "
Tükettikçe tükeneceğiz, çünkü malız ...





16 yorum:

çağla çetin dedi ki...

Hepsine varım ;ama son cümle yam yerinde!

çağla çetin dedi ki...

tam yerinde tam:))

Beyza Mollaahmetoğlu dedi ki...

"Bir yandan molped bir yandan ipad derken reklam reklam gözlerimize tecavüz ediyorlarken susuyoruz, " burada sırıttım, itiraf edeyim.
Bir de çok güzel yazmışsın yahu, sosyal mesajlı postun dibi dibi. ehehe.

ŞAVKÎ dedi ki...

Çetin : Sağol ,adana ya yada artık leylek hernerede ise oraya selam , tüketmeye devam !

Beyza : Neden en muzur yerleri çekersin sen yazılardan :D :D Ben yazarken ciddi söylüyorum yanakların kıpkırmızıydı sinirden ama şimdi senin yorumunda güldüm ben de :))) Farket,farkettir evlad :)

biricitconsungunlugu dedi ki...

cok doğru yazmıssın:)sadece tuketmeye alısan bı toplum olduk bıseylerıde uretelım artık..pazar gunu bu konuyu ırdelemelısın bence programında:)

Kuulumsu Kadın dedi ki...

huh! evet! ne güzel yazmışsın, oh! :)

çağla çetin dedi ki...

Sana ileti yazmıştım facabooktan;portakal ağaçlarına dair,okumadın sanırım:)kürkçü dükkanından selamlar!

ŞAVKÎ dedi ki...

Yeni gördüm ben onu ,daha doğrusu ondan bir öncekini okumuştum ama onu yeni gördüm . Nasıl , portakallar çiçek çiçek değil mi :)) Olsun,kürk de kürkçü de iyidir.

ŞAVKÎ dedi ki...

Çok cesursun ama sen :)) Senin Blog markalarla dolu , onu n'apcaz ? :) Şaka tabi ki , evet, keşke madde olsa tüketilen her şey . Pazar'a damardan giriş yapacağım tüketim olayına,bakalım.

ŞAVKÎ dedi ki...

Grazie mille :)

D.Zehra dedi ki...

içimizde uyumayan,sonra azimle gürültü çıkarıp milleti de uyandırmak isteyen haşarı lakin haşerelerle mücadele eden birilerinin olması güzel;burayı sevdim galiba.
:)

ŞAVKÎ dedi ki...

eeee, peki :) ne dedin sen şimdi , dövdün mü sevdin mi :D Bu arada, blogundaki müzikli karşılama muhteşem olmuş, aynen şöyle geçti kafamdan: hani bir konser salonuna girersin ve sen girdiğin anda başlar ya o dev orkestra en güçlü parçaları çalmaya, bir an titrersin , öyle oldu ,tırstım yani , sanki herkes beni bekliyormuş ve ben geldiğim anda konser başladı , tüm gözler benim üzerinde sanki . Ulan ne kafa var bende de ha dedim kendi kendime :D

D.Zehra dedi ki...

dövmediğim kesin:)ama ilerisi için söz veremem..zira döverek seven bir tarafım da vardır;)her anne gibi:)) huyumu seveyim,küfürlerden hoşlannamam.."sarkozy,tuvalet terliği,damacana" gibi küfürler hariç..:)bunlar olmasa da daha çoks evsem blog yazarlarını gibi bi hissiyat,bende de böyle bi kafa var işte..hayat!heyhât!

müziğe gelince,eternity and a day ,eleni karaindrou diyeyim,kerameti üzerimden atayım..en sevdiğim müzikleri koydum bloga bazen autoplay olduğu için kızanlar olabiliyor ama birilerinin de tıpkı benim gibi hissetmesi güzel(miş!):)teşekkür ediyorum efendim..

biricitconsungunlugu dedi ki...

:)))))) dur bende bı yazı yazıcam onumuzdekı gunlerde bu marka olayıyla ılgılı:)

ŞAVKÎ dedi ki...

Annelerdensiniz yani , saygıyla eğildim önünüzde o zaman sayın Zehra :) Hım, küfür bizdendir ,dilin en kıymetli ögelerindendir . Yerinde ve ayarında kullanım tat katar,bence en azından . Olmasa da olur mu , elbette , ama şöyle düşünün , sinirlenen adam sigara yakar ,sigara içmese de olmaz mı, olur ! Ama içer !

Müziğin her türlüsü sevilir,dinlenir , yani tarzların %80i . Sevdim, ses yüksek ve müzikte klasik olunca , bir titre kendine gel durumu oluyor,bilmem eminim sevenler vardır .

ŞAVKÎ dedi ki...

:)) Bricit Manifestosu :) Devrim niteliğinde olacaktır zannımca :) Merakla bekeleniyor o zaman :D