Ne görüyorsun 2

Albay -  yollar bi 'bok' görmemek için fazla pigmentliler bence...

sen ağaçların yeşili ve yolların grisini hiç harmanladın mı birbirine? -bak eğer yaptıysan, ne ruj kalır geriye, ne de saçlara düşen jöle...

sen hiç sabahın 5inde sokak köşelerini bulanıklaştıran sisle savaşmak yerine sevişmeyi tercih ettin mi? -hmm, yaptım diyorsan biliyorsundur. asıl gizem onların içinde.

sen hiç millerce ötendeki insanların yüreklerine dokunmak için, klavye başında kelimelerinle savaş verdin mi? -ah elbette... o zaman bilirsin, kelimeler ... kelimeler albayım aslında çok şey ifade eder, ve çok anlamlara gelirler. 

Aylak -  Yollar, yollar kenarında benim için neler barındırır sen bilmezsin belki de Albayım, seyahat ederken o yol kenarında gördüklerim hayatın merkezinden itilmişlerle doludur, şehirde bir dilencidir,şarapçıdır,mendil satan minik ellerdir . Köylerde,kasabalarda yanakları al al olmuş çocuklardır,yabancılığı sana hissettiren  köpeklerdir,ekin dolu tarlalardır, başakla güneşin tek vücud olduğu bir yatak odasıdır bazen.Yollar ve koynundan geçtiğim ormanlar,onlar olmasa belki de seyahat etmem. Konyanın o dümdüz,çöl gibi ovası da tat verir ama karadenizin yeşilinde yollar insana davetkar bakışlar atar,gerdanını açar sana deniz,orman göz kırpar , bu iki tatlı suretli kadını kıramam hiçbir zaman, ben onların erkeğiyim sanki...

Gecenin en ağır soğuğunda sokak köpekleri ile çok yoldaş oldum,bankta uyuyan nice evsizin karanlığa nasıl yenik düştüğünü,bir tas çorbanın bir adam için ne olduğunu,sabahın mahrur hallerinde şehrin parfümünü sıkıp da insanlar için hazırlandığı o kulisi bilirim , oyuncular sahnededir hep ama hayat kulislerde bazen.

Uzaklara gönderdim yazılarımı bir çok kez,hasretle kucakladım vaktiyle yanında olamadıklarımı, bazen cennete biraz daha sevgi, cehenneme bir kibrit parçası bile attığım oluyor . Nasılsa birinden birine gideceğim ya, kendi yerimi hazırlıyorum aslında. Yine de, bazen albayım,kelimeler bazı anlamlara gelmiyor, yaşamak kadar zengin değiller gibi bazen.

Kelimeler mi .... s...et !

6 yorum:

Kuulumsu Kadın dedi ki...

aslında ne görmek istiyosak onu görüyoruz. görmüyo muyuz?

Aylak dedi ki...

Bazen görmek istemediklerimizi de görürüz,görmez miyiz ?

Luna dedi ki...

once hak etmeyecegim kadar hos bir isimle bu yazida yer almis olmama ve bu yazinin buradaki varligina sasirdim, sonra da onure oldum.

guzel bir sarki olsa da dinlesek dedim sonra, tom waist'in adi gecmisti ceviri muhabbetinde, oyleyse dedim... dinleyelim. ( http://www.youtube.com/watch?v=95gu6758320&feature=related )

sevgiyle,
luna.

Aylak dedi ki...

Olur mu , ilhamı aldıysak , saygıyı da iade ederiz ama değil mi :D Beyaz mantolu adam gibi susmak yok , cevap vereceğiz elbet. Şarkı alınmıştır,teşekkür ediyorum.

Saygıyla,

huyumkurusun dedi ki...

Madem ki kelimeler anlamlı ve yaşamak daha zengin.O zaman kelimelerle yolculuğun yaşayarak yazılmışsa daha anlamlı ve zengin olur.

sen hiç millerce ötendeki insanların yüreklerine dokunmak için, klavye başında kelimelerinle savaş verdin mi? -ah elbette... o zaman bilirsin, kelimeler ... kelimeler albayım aslında çok şey ifade eder, ve çok anlamlara gelirler.

Burada dialogları ilk önce belli olmuyor kim neyi söylemiş renklendirme yapsan koyulaştırma daha iyi olabilir miydi diye düşündüm.

Aylak dedi ki...

BAZEN dediğimi sanırım gözardı ettiniz sayın hocam . Bazen ikisi bir olur,örtüşür, anlam ve kelime ; o zaman baştacıdır işte.

kimin söylediği belli , toplu iki cümle bu. Bu daha önceki "NE GORUYORSUN" un altındaki yorumlar aslında.