ENGEL BEYÂN


Zihnimdeki engelle konuştum bugün
Düşün dedi
Sadece düşün
Düşünmek için düşün
Önce kendin için biraz
Sonra başkaları için en çok
                                          
Gözlerimdeki engelle konuştum bugün
Bak dedi
Görmek için bak
Aynaya değil, içine, içime bak
Öze bak söze değil
Göremedim dediğin her anda 
Karanlık taraftasındır aslında



Dilimdeki engelle konuştum bugün
Susma dedi
Sus dedi
Karıştı kelimelerim birbirine
Uygun zamanı bekle konuşmak için
Bilmeyenin karşısında sus dedi
Hayır en çok onun yanında konuş belki de
Engel ben değilim
Kulaklarda
Küpe

Ellerimdeki engelle boğuştum bugün
Parmaklarıma sövüştüm
Avuç içlerimle vuruştum
Dokunamadığım her canın öcü için
Dokunarak kirlettin bizi çoktan
Pis tarafından tuttun her şeyi
Elveda demek için salladın
Yıkamadan oturdun sofraya dedi

Ayaklarımdaki engelle yarıştım bugün
Bakacaklarımla tekme tokat
Dağ tepe koşuştum
Atlar geliyordu yeleleri  kadın gibi pürüzsüz
Nal sesleriyle topuklarıma vura vura koştum
Gitmek için yürüdün hep
Hep ileri derken geride bıraktıklarına bakmadın
Yüzünü güne çevirdin gecede öksüz kaldın
Numaralarla sınırladın
Köselelerde eskittin
Parmakların büzüştü
Kokusundan nefret ettin
Sen olduğun yerde saymaktan zevk aldın
Fetiş oldun taptın ama
Dim dik dururken varizlerimi
Dar kalıplarda nasırlarımı hesaplamadın


Kelimelerimdeki engelle atıştım aşık gibi bugün
Haklarını helal etmeyeceklerdi bana
Biz yaşandıkça sendeyiz
Kullandığın kimse
Aradığın neyse
Bizde var aslında
Kulaklarla birlikteyiz biz
Doğru zamanı bekle
Seç birimizi
Anlamlara gelmiyoruz ama 
Bak çoktandır sendeyiz
Unutma dedi



Bilmediklerimi ifşa ettim bugün
Hep bildiklerini söylemekle olmuyor
Sakladıkça artıyoruz
Saklandıkça bizden cahilleşiyorsun
Bildiklerin de seni yalnız bırakıyor
Bilmek ile büyü bozuluyor baksana
Bilmediklerin seni mutlu eder
Bilmediğini bilmek ise
Erdem mi
Yok yok
Ondan da yüce


En son içimdeki çocuğa sordum
Sen ne diyorsun bu işe :
-          -Kodumun dünyası !

6 yorum:

Uyuşuk Hayalperest dedi ki...

Düşüncelerimize bazen takılıyor o engel. Taktırıyoruz.. Düşen, tökezleyen biz oluyoruz.

Aylak dedi ki...

Elimizden tutacak yine kendimiziz aslında,ha,sence ?

MeRiÇ dedi ki...

engelleri biz yarattık, değiştirdi engeller bizi.
derin kazdık hendekleri, daralttık çapını dünyanın...

Aylak dedi ki...

Engelleri ve aldatmacaları farketmedik biz. Şirinleri sadece iyi bir çocuk olan görürdü değil mi , ama gargamel de görmekteydi ! Bu farketmeme elbette sadece dışarı değildi, kendi içimizdekileri de farketmedik biz, insan doğal olarak doğdu ama doğada kötülükte mevcuttur. Velhasıl, yaşaya yaşaya arınırdık , suyun gözden göze geçerek toprakla demizlenmesi gibi arınacaktık, ama belki de doğal kalan tek şey içimizdeki engelleri. ( bir o kadarını da öğrettiler sonrada,sağolsun paydaşlarımız ) İki ucu sihirli değnek :)

Özlemaki dedi ki...

yaşımı soranlara cevap veremiyorum, 150 mi desem 200 mü bilemiyorum.
"gereklilik kipi" eskisi kadar bodoslama çarpmasa da, sıyırıp geçmesi bile hala zorluyor.

Aylak dedi ki...

İşimiz zaten kiplerle, ve tiplerle . Gerisinde ne var , ne denli önemli.