Bu adam kim ?


Slavoj Žižek,Popüler feylezof,tanıdık filozof, bol konuşan amca, çağımızdan bir düşünür,bilim insanı . Okunulası,keşfedilesi biri . Bağlantıları ve tespitleri ile kafanı dolduran biri, derinliğine pek inmeden bakınca farketmediklerini yakaladığını görüyorsun.Çok derinlere dalınca da " ulan ne diyordu nereye geldi bu herif" deme ihtimalin yüksek. Bilgili adam, elbet alınacak bir şeyler var bu adamda. Hitchcock takıntılı, Hegel ve Marx bilir abimiz, iyi bilir ( en azından bizden fazla) ..




OKU :" Müstehcen Efendi " (syf. 63-78) :  http://www.birikimdergisi.com/pdf/70sayitum.pdf

OKU : "Yamuk Bakmak "   http://www.scribd.com/doc/26369744/Zizek-Yamuk-Bakmak















İlk 9 dakikada Avrupa- Türkiye'ye dair ilginç tespit var Mozart üzerinden. Bak bakalım....




14 yorum:

Mariposa dedi ki...

Zizek 'i gördüm geldim , okuyayım dinleyeyim ;)

Aylak dedi ki...

Burnuyla ve tişörtü ile oynaşmasa iyi de :D Bir satte bilmem kaç kere oynaşıyor :) Bağlantılar,tespitler iyi,şaşırtıcı. Dinle bakalım kızıl :)

Luna dedi ki...

12:33 mü?! yok artık! :))

afyonun patlamayamaması olayı.

luna.

Özlemaki dedi ki...

hangi kırık kategorisine koyacağımı bilemedim =)

Aylak dedi ki...

:) Afyon patlaması iyidir iyidir, bir de

"Afyon Savunması" vardır, okuyunuz derim.

Saygıyla ,

Aylak dedi ki...

Sayın hocam, ilginç tespitleri var, sınırı aşmış derecede bir adam. Popüler kültürü iyi yeren ama bir o kadar da popüler olan bir kişi. Tez-Anti-tez kişilik işte, dinlemesi zevkli bence :)

Özlemaki dedi ki...

son videoyu Pazar sabahına sakladım Aylak. Okuldayım malum, tenefüse sığmaz.
Çocukluğuyla ilgili hiç veri var mı?

Aylak dedi ki...

Pek yok, en azından ben bulamadım. Genel bir hayat hikayesi var, o kadar.

Özlemaki dedi ki...

Psikanaliz geçmişi vardır ama?

Aylak dedi ki...

Pek sanmıyorum, Lacan psikoanalizine takmış ve o eksende buluşturuyor bir çok konuyu hep ; dolayısıyla, sanırım kendi hayatını kendi yazar bu manada :) En azından diyeblirim ki sanal alemde yok hayatına dair böyle bir belge. Olsa bile sanal alemde olacağını sanmıyorum :)

Özlemaki dedi ki...

şu durumda ol(a)maz =) düşündürücü olması heyecanlandırdı beni öte yandan.

Aylak dedi ki...

:)

nini dedi ki...

zaman ayıracağım ve keşfedeceğim,
sayende...

Aylak dedi ki...

Filmlere bakış açısını etkilyeceğini garanti ederim, aslında bizlerin klasik profesör algılayışını destekler nitelikte. Adam konuyu bir şekilde filmlere bağlıyor,şaşırıp kalıyorsun. Tabi öyle boş konuları değil, ondan zaten o ciddiyeti bu somutlukta sunması fena değil hani.