Ninni - Palahniuk

                23,24,25,26 .........

                                                              56,57,58,59......


83,84,85,86.....
104,105,106,107.......



123,124,125,126,127......
147,148,149,150....

171,172,173,174......

198,199,200,201.....
212,213,214,215.....

                                                             224,225,226,227......

235,236,237,238....

 250,251,252,253....SON






Buradaki sayılar sayfalarla alakalı değildir,evet kitabın sayfa sayısını yansıtır fakat kitabın içerisinde ayrı bir işlevi vardır. Ölüm Şiiri peşine düşmüş bir grup insanın hikayesidir özetle. Alıntıları okudunuz, şunu düşünün, ölüm şiirini biliyorsunuz ve aklınızdan o şiir geçtiği sıra yine aklınızdan geçen biri yahut karşınızdaki birisi ölüyor. Yani,şiiri bir suikastçı gibi kullanabiliyor ve dünyanın öbür ucunda yaşayan birinin hayatına sadece adını fısıldayarak ve şiiri okuyarak son verebiliyorsunuz. 


Böyle bir yeteneği-büyüyü-sırrı ister miydiniz ? 
Ne için kullanırdınız (savaşı önlemek,nüfusu dengelemek vs) ? 
Güçlü hisseder miydiniz ? 
Şuan etrafınızda ölen kişilerin sizce işlevi varmı terkettikleri hayatta ?  Ne ? 
Hayatınıza etki eder mi adını bilmediğiniz birinin ölmesi yahut tarafınızca öldürülmesi ? 
Güç nedir sizce?
Onca dengenin barındığı dünyada kendinizi nerede görüyorsunuz?
Yaşamaya hazır kurgunuz var mı şimdiden,okuyacağınız bir şiiriniz ?


Bir düşüne durun "sizi gidi dinginlik-fobikler,müzik kolikler" diyerek bir şarkıyla da uğurlayalım.




7 yorum:

ne dedim ben dedi ki...

soruları sordum kendime, düşündüm,cevaplarımdan korktum,, olsun dedim yine de bir cevabım olmalı. Hala düşünüyorum..

Özlemaki dedi ki...

alıntılara bayıldım, hepsi üzerine söylenecek bir çuval söz geçiyor aklımdan. Her biri ayrı bir gönderi konusu olur gerçekten. Ölüm şiiri ve avı bambaşka bir çerçeve. Son derece etkileyici!

Aylak dedi ki...

Yaz bir kenara derim,kişisel anayasa gibi düşün...

Aylak dedi ki...

Çuval delik değilse bir kenara yazılır, ama en son alıntı da not tutmak üzerine :D Güzel tespitler,telkini bize kalıyor işte.

Beyza Mollaahmetoğlu dedi ki...

İsteyebilirdim de istemeyebilirdim de. O anki psikolojime bağlı.
Varlığını sürdürmese ülke bütünlüğü için iyi olacakları ortadan kaldırmak için olabilir. Savaşı önlemek için falan da tabi.
Tabiki hissederdim. Güç manyaaağ olurdum be. ehehe. Bir kere, insan tanrı triplerine bile girebilir.
Etrafımda ölen yok desem, abartmam. Annemin etrafından ölen var. Ve çok tanımadığım için onları, hayata karşı işlevlerini de yorumlayamayacağım.
Güç bence, karşına gelebilecek her şeye karşı dik bir şekilde durabilmektir. Fiziksel değil de zihinsel güçlü olabilmek önemli ve değerlidir, falan işte. Başkalarına göre değil de hayatını kendi düşüncelerine göre şekillendirmektir.
Merkezde.... asdfdaha. Bilmiyorum valla, kendimi gördüğüm yeri sınırlandıramıyorum. Hep değişiyor.
Var tabi. Yazacağım şiirler de var hatta. ehehe.

Şarkı için de teşekkürler Aylak efendii.

Aylak dedi ki...

Deli kız seni :) Güldüm bol bol :) Hım,sende suçlu olma potansiyeli mevcut. Bu sorular isviçreli bilim insanlarınca yetişme çağındaki gençlere düzenlenen ve onların ileride suça meyillerini yordayan bir testten alıntıydı. Ve cevapların seni orta dereceli bir suça meyilli olarak gösterdi :) Yazar burada uyduruyor.

Beyza Mollaahmetoğlu dedi ki...

Yazar burada uydurduğunu belli etmese yiyebilirdim, itiraf edeyim. ahahaha.