Aklın Tek/eri

Kadıköy'ün ortasında 
"oy nazarim nazarim"
Santurî
Şad ol 
                                                                                   o  n  a  l  t  ı  o  t  u  z

Kadıköyde çiçek satan çocuklar
"metrisin önü kahveler"
oysa kahveyi acı bademli içenler
mayısı severler

okumayalım diye yazılır zaten şiir
zaten şiir kitaplarını en arka raflara gizlerler
arayanlardan  sahaflar deliler gibi
 olmayalım diye
belki
tanrıya bir deli fazla
hem tanrı deli oldu en güzel şiirini yazarken 
 satır başı: İnsan

Kadıköyde "simitler el yakıyor ağbiii"
Şair Eşref sopasını saklamış
beni mi gördü
deli mi ne 

Çifte kavrulmuş çocukların bayramında
çiçekleri koparmayınız değil 
iade etmeyiniz kural
sarı çiçek hakkında ne kadar çok konuştular
kırmızı kadın esmer adam 
 çiçek için pazarlık mı olur
bütün kadınlar çiçek olmasın
hem bize de aşı yapsınlar çiçekten

Hadi simit yiyelim eli yanan çocukların bayram gününde
susamların zararını biz öderiz
susmanın kârına ortakçı istemezken 
siz yaka beyaz ruh esmer

kadıköyde martılar
martılar
martılar martı....
martı yazmadan bu şiir olmazdı
şiir
şiir olmasaydı 
ben     de 
li          ol 
maz   dım

Bir şiir okudum Taner'den kalabalık hızlandı
sağ sol askeri darbeler
"bir çay parası ağbii"
sarı boyalı binalarda saklı demli tarih içmek için
sarı biletler gelecek 
sarı lale
sarı taksi
zağar adam
esmer kadın 
kombinasyon

kadıköy iskelesinden hemen hareketle
hararetle gidiyoruz karşıya 
karşımızdan daha iyi görüyorlar bizi
karşımızda yine biz 
yine karşı karşıyayız biz bize 
bu akşam 
karşı 
gelin 
bize 
gelin
karşıya  


not: BOLD karakterlerle yazılanlar hem alt hem üst dizeye katılarak okunursa yazanın kafası taşınmış olur yazıya.

                               o n s e k i z s u l a r ı k a d ı k ö y k o r d o n u y l a b a ğ l ı y d ı k

arka koltukta bordo kazaklı yazılar
 tesbih çeker  gibi sabır çekiyorum 
Allahuekber ! 
Allahım neler geliyor aklıma neler
 ayaklarım ağrır 
 ağır adımlarım
Uzunca bir çayır düşlüyorum 
Koşturun çocuklar üşüyorum
bugün yirmiüç nisan 
söğüt ağacının dibinde bir çeşme 
yaylalar 
 çataloluk harmanında su içer dedem
 dedem öleli çok oldu 
ne soğuk şimdi bin lira

 acı badem seven kız yanı başımda 
defteri kırmızı,gömleği kolalı 
gökyüzü gri bir şiir gibi 
arka koltuk bir yudum suya muhtaç
 kurak toprak
çatlak dudak 
çatal yürek 
iki el 
iki ayak 
dört tekerlek

geçtiğim yerleri unutmakta üzerime yok 
dönüp bakamıyorum bir daha 
geçmişten korkuyorum 
geçmişim 
gelecek diye korkuyorum
ömrümün arka koltuğuna 

                                                                                          y   i  r   m  i   o   t   u   z

                                                               
y    i     r     m     i     ü     ç     n     i     s     a     n     i     k     i     b      i      n        o      n      ü      ç