Sokak h/içlenmesi


6.4.2013 , 22:20 .... Tarihsiz yazılmaz malum, tarih bizi yazar oysa biz tarihi yazıyoruz sanarken,belki de.. Masanın üzerindeki boş kadehin arkadasındaki mum ışığının kırılması cam etkisi mi can etkisi mi gözlerimde dolu dolu... Karanfiller,kırmızı ve beyaz ama koordinatın hakkı verilir ve burada yalnız fransız olunur, burası o sokak işte. Oysa :"Sen beni öpersen belki de ben Fransız olurum
                            Şehre inerim bir sinema yağmura çalar....." öyle sanıyorum en azından. Hadi çık gel ,mısraları al ve öp beni desem ! Nasıl zor ! Nasıl Kırmızı !


Saki kadının ellerinde hayat bulur şişe, kırmızısızısı bulaşır içime yakutun. Uyanda gel Tuana, "sana söz ".


Pera sokağında bir yaşlı sokak insan öfkeli,arbadaki genç adamı azarlıyor. Ne oluyor diye duruyorum biraz.

Adam:  (yine sokağın olan köpekleri gösterek) Onlar da sen kadar insan, can taşıyor laaan. Ne yapıyorsun seeen?
Genç:  (arabanın camından ağrı) Tamam dayı,ben onları niye ezeyim.
Adam: Ulan onlar da can lan, (gencin yanındaki kadınları işaret ederek) onlardan utan,yanındakilerden utan lan amınakoduğum.

Balkonda bir çift oturuyor,ne saadet ; bir gün gidersem o balkona ama romans yok ! Sevmedim bu romantizmi ama burada bir "ambiyans" var. Sigaranın ucunu yaladım ve yaktım Dr. Hayır'ın anısına. Hadi vuralım kendimizi şaraba,kedere ve aşka "; hadi şerefe.... hadi dans edelim, tarih bizi latin yazsın....

                                                                     ***
07.04.2013; 04:00- 06:00 arası insan manzarası sidikli kontesler,alkolik çapkınlar ; sokak kenarında duran üç kişiyiz, bak bir ayyaş yaklaşıyor. Sağ yumruğumu sıktım,elinde dolu bir bardak.

Adam: (yanımdaki arkadaşıma) Abi,sigaran var mı abi?
Serdar: Var,al bakalım.
Adam: Sağol abi,sen çok iyi bir insansın abi. Öpücem dur.

Ben o sırada kaşlarımı çatmış yumruk atıp atmamakta tereddütlü halde ona bakıyorum.

Adam: Abi bana kızıyor ama bir soru soracağım; yalnız mısın abi ? Evli misin?
Serdar: Evet evet yalnızız
Adam: Ben de yalnızım be abi, ben yandım, ben bittim. Neyse,abi kızıyor. Ben bittim...Ben yandım... diyerek uzaklaşıyor.

Takım elbisesi işi hakkında küçük ipuçları veriyor. Otuz yaşlarındaki bu adamın bu halini kendisi görse benden önce yumruğu o oturturdu suratının tam ortasına. Sokakta yalpalayarak ilerliyor arabaların kornasına ve içinden gelen gürültülü müziklere aldırmadan. Vaktiyle gelip çokca eğlendiğim bu sokaktan iğreniyorum o anda. Ondan önce hatta. Travestiler, iki dakikada pazarlığı tamamlayan fahişeler,sex işçileri ve bağımlıları. Ayakta duramayan insanlar mı insanlıkları mı soruyorum, soruyorum ama kime. Nafile. İki saat konuşmadan izliyorum sokakta,suç mahali,tiksiniyorum bu boşluktan, manasızlıktan. Eve geliyorum sabahın sekizinde ve sokak filmi izliyorum ve karışıyor gece gündüz ile,serbest bağırıyorum işte....ağır roman....

Şimdi sen beni öpmesen diyorum
Hani utandırmasak martıları
Sen boş ver söylediklerimi
Ben boş konuşurum sen dolsun diye içleri.

 Durdurulamaz bir gidişat gece gölgesizliğinde
İçki akan sokaklarda seni beklerim ben ,bil
Sarhoşluk ağır laf olur huzurunda ne hâd
Suretler diyarında bir öz var dediler,gel de bul

Ellerim çabuk üşür çekilince sular denizden
Ertelemek kötü alışkanlık deyip dur
Kim daktilo alacak bana
Akordeon ve piyano
Sen ? sen ? sen ? hayır, sen 

Bütün gece uyumasam ne olur
Kimliği mi kaybetsem mi kimliksiz olurum
Şimdi rengin nasıl da mavi 
Ak kanatlarını çırptığın kara benzimdeki deniz

 Şimdi orada olsam sen olsam sen
Düşü heybetli  sidik kokan duvar diplerinde
Şimdi birileri için sevişme vakti
“Seher yeli  nazlı yare bildir beni “
Mesela sen orada olsaydın
Ben gelip geçene boş boş bakmasaydım
Sen boş bakma bana sakın
Ben boş bakarım  siyah ki sen ak  gözlerimde

 
Hem sen gelsen  belki de anayasamız değişir
İlk üç maddesi en başta
Bir Ben suretler içerinde “İl cattivo”
İki bonuştukça sen batıyorsun içime
Üç ustuğum zaman ben oluyorum

Artık susmalı içimdeki Godot
Onu bekleyeni varken
Kafa ağrısı gibi bir film izlerim sonra
“İncelikli haytayım
Şimdilik ölene kadar hayattayım”


Korkunun ecele katkı payı çok ekonomimizde sevgilim
Açık veren sözlerim gülme krizine sokar
Bak güneş doğu/ru/yor oğlu olmuş
Haydi heybene sar beni
Aynı sabahın dokuzu
Çanakkale şuracıkta  ellerinde zeytin balı


08.04.2013,02:10 .... Kahve ve çikolata...Ardından "Coffee and Cigarettes"..... Gülümse....Dışarıda bir fırtına dingin geçen günün ardından. Marmara yine isyankar, yağmur yine deli gibi. Şimşekler çakıyor,herkes uyumuş. Yağmurun romantizmine Can baba kadar inanırım.

                                        video