Yirmi Lira Bencil Sevgili

Selahattin’den 20 lira borç aldım bugün
Reyhanlı’da kaç paket sargı bezi verirler bu paraya
Yahut diren-işçilerin günlüğü kaç candır ?
Elbette var güzergahı barışın ve para kadar
Kolay bulunmaz barış telaviv sokaklarında
Cumartesi 13,45 te hayat duracak 
Bir gün bir şair yenisi daha yazacak bunu daha ucuza
Hem başka bir şair de yazmıştı bu borç işini

Selahattin borç verdi bana bugün 20 lira
Yüzüm kızardı kanımdan beş fazla
Koltuk sevdası olanların derileri ceylan kaplı
Bakışlarında mermiler nasılsa çarpmış talebelerin gözlerine
Kombine hayat bileti kesti holiganlar
Yıldırımlar öldü birden şehre yağmur yağmadan
Gök suçlandı
Holigan futbolluktur elbette

Selahattin verdi bana 20 lira bugün
Söylemişmiydim
Kimin için çalışıyordum ben
O "için"ler kimin içinden geliyordu
Rol yapmak sahne istemez güzelim
Beni benden az düşünürsün
Mayıs ayından da az 
Bir soykırım hikayesini parmak arası terliklerle izlemeye gidenlerinki keşif sayılıyor 
Ah dayanamam asyaya uzanan boynu kanıyor kısrağın
Tarih bunları da yazsın magazin dergilerine boy boy
Aylık sayılar
Artık mahşeri andırıyor tren garları
O eski vedalar
o eski kavuşmalar yok   
 Beyazlar içinde busesi bir gömlek büyük bize
Gelme sen 
Hadi


O 20 lirayı yol parası yaptım ben
İş-emeğe gitmek için
GöZ ya-ma-lamak bedava
Gönüllü hizmet
Zevklerine hazmet insanların sevgilim
Eri sözünün huzurunda
Dalkavukluk paha biçilmez özel hayatlarımızda özel sektörde
GöZ ya-ma-lamak bedava

Şimdi Selahattin’e 20 lirayı nasıl vereceğim ben
Akşam ışıklarını satsam bu şehrin ruhu masum orospulara
Yahut rakı ve şalgam içi-r-ip koynuna girsem
Beni gözden çıkarmış bir kadının
İçinden gelenleri yapamam ki içimi göze almadan
Neyse yarın veririm Selahattin’e parasını
Olmadı yarısını
Belki yaralarımı sağ kaşımın üstünden

Adım başına bir insan düşüyor yağmurda kadıköyde
Adım başına kaç damla reyhanlı da
Sansür ettiler annelerin akan yüzlerini
Hem ben 20 lira versem bir kez olsun gülemezler mi
siz kabul etmez misiniz bir şeyi de bilmiyor olduğunuzu
Geri getirebilir miyiz kendini asan zenciyi
Yahut anayasada gizli ayetleri okutamaz mıyız gür sesle

Yağmurun altında notalar yağıyordu ülkelerden ülkelere
 martılar yol alıyor haydarpaşa’ya doğru ertelenmiş seferlere inat
Ah ben bu parayı almaz olaydım
Yahu az biliyorum diyorum bilmez olaydım
Ulan o vapurda ben de olsaydım
Sarışın kızı bugün de görseydim çift aktarmalı dünyada
Petrol kuyuları fışkırıyorken içimde
Ve öküzün boynuzunda dönen bu ablak suratlı dünya yok mu bu
Saçları örülü bir Kızılderili gibi izliyorken onu belik belik
2005 senesinde pencere önünde saydığım arabalar vardı
Ne kadar da çok artmışlar baksana
Bir iki on milyon


20 liraya cennetten kaç parsel alırdım acaba
Kapütülasyon var mıydı münker nekir masasında
Sakallarım olmadan nasıl da parasızım traşsız
Çantamda ıslak şiirler
Çantam siyah
Şiirler zaa-r-flı
Dünya 5 para bile etmez ya
Siz 15 liramı geri verin bana
Allahım
Amerikan tabakosu
Amerikan kahvesi ağzımda
Arka koltukta tek göZlük yer eder
Bu şehirde tutsaklık ucuz tam 20 lira
İnsanlık pahalı
Sınava girmezsem ne olur
Sevgilim benciliz bencil
Merhaba frençayzing Mert
Merhaba

Ey masallar
 d-inleye d-inleye büyüyen çocuklar
Var elbet bizden büyükler
Ağabeylerimiz olmasa da
Hadi biz-onlardan sonra binelim otobüslere
Duraklar sabitken konuşalım sarı saçlı kızla
Bilin ki
Tüm bu alacak verecek meselesini
o kitapta yazılanlara bağlıyorum 
Sövün bana !


*Bu saçma AH MUHSİN ÜNLÜ'nün " ah o gemide ben de olsaydım" şiirinin bir  içlenmesi halinde kafada belirmiş olup ; işbu metin yaşantılarla sabitlenmiş ve bencilliğine kurban olmuş sevgili insanların sayesinde aklın derinliklerinden süzülüp kelime halinde ayyuka çıkmıştır. Elbette bir özenti halinde belirmiş ve saçma oluşunu bu yönüyle de kanıtlamıştır. Zaaflıdır kırmızı gibi, şalgam gibi .

2 yorum:

Nerissa C dedi ki...

Çok güzel,dokunaklı,anlamlı ve değerli.

Aylak dedi ki...

20 liralık ve bencil bir değer işte...

Saygıyla,