Geçenlerde...

Geçenlerde ayı aldım bir gece koynuma,uyudum,uyandım,uyudum,uyandım....Gitmişti... Sonra yandım kaldım,yıldız oldum gökte sallandım,düştüm yere kimileri bana bakıp dilek tutsun diye.... Soru: Yıldızlar kaydı diye sevinilir mi ulan !?


Geçenlerde bu yabancı diyarda adımladım avuç içlerim terledi. Titret ellerim yoktu artık ve grlarda kahve içmeyi adet edinmiş ağzım da iyi kelam yapıyordu ama gel gör ki sokakları avuçlarım terleye terleye dolaştım dört ayağımla.Soru: avuç içleri nasıl terler ? 

Geçenlerde,şöyle etrafıma bir baktım, kültür şokuna girdim çıktım,girdim çıktım.Kültür şoku küfür şokuna sebep oldu... Hastaneye kaldırıldım aşırı şoktan,serum verdiler, memleket serumu. Sıcak bazlama tereyağlı,bol köpüklü ayran. Soru: Kültür şokuna girilir mi, kültür dediğin şok olur....şeyinden... yani , girer mi adamım içine sağdan soldan ?

Geçenlerde, yolda kırmızı saçlı bir hatun kişi gördüm, ak benizli, kibar küpeli, bağıra bağıra telefonda konuşuyordu, arabalar durmuştu, ışık da kırmızıydı, yanında bir araba vardı kırmızı,dişlerinin arasından çıkan kelimeler neydi,nasıl da öfkeliydi ki dudakları,tanrım,dudakları öfke gibi kırmızı. Soru: Kırmızı erotik bulmamıza Sade ne der , bilen söylesin abiler !? Kırmızı yokken erotizmin rengi ne idi ? Erotizm yokken kırmızı neyin rengiydi ? .......

Geçenlerde, karnım acıktı, ucundan hasret yiyordum günlerdir, tatlı niyetine kısacık görüş günleri, kulağımda kapı zili,duvarda asılı sarı kağıtlara yazılı notlar, çocukluk tablosu, rafta o kitap... Şöyle baktımda, sanki mutfaktaydım , açlıktan kırılmaktaydım da tepsisi elinde Justine ve Juliet.... Soru : Bu da mı gol değil ?

Geçenlerde, Yazgan ile konuştum, annesini mutlu eden evlad Yazgan,zamanının yanından akıp gittiğini, kadınların mutluluğu satın aldırdıkları dünyada annesini mutlu etmiş Yazgan...Annesi tespit koymuştu " dünyada sessiz bir yer yok mu, hastaneler gürültülü,sokaklar da!", ne rahatsız edici. Biz fark etmiyorduk işte dedim,fark etmiyorduk çünkü şartladılar bizi belirli gün ve haftalar merasimlerine,bin bir aletin markasına, kadının....dilim varmadı... Tespit koydu Yazgan 
"yukardan bakıyordum geçip gidenler 
o kadar meşgulüz ki ne gidecek yerimiz bitiyor ne de yol
ya da yol yok biz debeleniyoruz boşlukta
bir bakmışız aynı yerdeyiz ama biz değiliz
çünkü her zaman meşgulüz yapacak çok işimiz var"
Soru: Emeklilik kelimesi nasıl bir tezattır, emeğin olduğu yerde durgun bir zamandan bahsedilir mi ; şimdi, insanın emekliliği mümkün mü gerçekten ?


Geçenlerde boynunda mor mu demeli lila mı demeli halkası olan bir güvercin öyle kibarca kanat çırparak yükseliverdi göklere,gün mevsim normallerinin üzerinde sıcak, gök alabildiğine özgürlük şarkısı bağırıyordu, çocukların çizdiği buluttan hayvanlar uçuşuyordu başucumda, elimi uzattım, kuş sanki omzunun üstünden sen de gel dercesine baktı,mümkün müydü ? Mümkündü elbette, "yabancım dedim,yabancım, sevgili arkadaşım, ben şimdi buradayım ya, olmayabilirim az sonra...." Soru: Ben bir zamandır soruyorum kendime, yabancılığı nasıl uzatırız ? (Burada açıklama şart: demem o ki, bir yerden sonra yaşıyor olmak dahi bir rutin halini alırken, bundan bağımsız bir yaşam,davranış biçimi mümkün mü ? )


Geçenlerde, geçmedi gitti saatler, dişim bir ağrıdı, hemen yatağının kenarına başımı koyuverdim, uykudan uyandırdım onu, yollara düştüm, acımdan koşabilirdim akdenize kadar istesem, istemedim, acı işimi görüyordu, acıdığımda o içimi görüyordu işte. Şimdi, dişim acısa da koşsam diyorum marmaraya kadar, başımı koysam yine yatağının kenarına. Soru: Diş ağrısının kalp ağrısına denk olduğuna dair tezimi araştırabileceğim bir patent bürosu biliyor musunuz ? 

Geçenlerde, aslında hiç geçmeyen bir zaman diliminde yani,oturdum düşündüm, Çin şiirini, Li Bai, Bai Juyi, Du Fu. Kağıdın kıt olduğu zamanlarda insanlar ifadelerini kısa tutmak zorunda kalarak şair olmuşlar ki devlet memurları dahi iyi şiir yazanlardan seçilirmiş. Soru: Bir memur işe alım mülakatında soracak olsan hangi şiiri sorardın mesela ?


Geçenlerde ; bu "geçenlerde..." yazısını yazdım ben, aslı kağıtta bir yerlerde, böyle bir yazı serisi olur diyerek düşündüm buraya da yazdım işte. Soru : Yazdım da bir bok mu oldu sanki ? 

Şarkı dinleyin abiler :






2 yorum:

Maviye iz süren dedi ki...

Aylak simdi sen yabanci olmak nasil uzatilir diye sormussun ben de sana yabanci olmak once nasil baslatilir bunu sormak istiyorum sana. Yabanci olmak istedigim insanlar var ama bunu gerceklestirememe sorunsalim var.
Memurlara hangi siiri sorardim sorusunaise edgar allen poe den siir okursa ya da ahmet telliden filan hemen ise alirdim:)
Guzel geceler

Aylak dedi ki...

Maviye ( bu bir isim aynı zamanda, biliyorsunuzdur umarım; şahsen tanıdığım bir hatun kişi vardır bu isimde de, o aklıma geliyor hep mahlasını görünce)

İnsan doğduğu andan itibaren yabancıdır, süreçler,okullar, din ve toplumsal öğretiler tanıtmak,tanımak ve tanınmak içindir. Demem o ki Maviye İz süren, bir kere tanıdın mı eli kaptırdın demektir bur girdaba. İnsan insana hep yabancıdır hiçbir zaman ve suretle tanıyamayacağımız olasılğını düşünürsek. Bağ kurmak için yaşıyoruz, benim kendime has kelime oyunum var, şöyle :

"BİR"likten kuvvet doğar; biz bunu hep yanlış anlamışız....

Şiir seçimlerini sevdim , Çin şiirine de bak derim...

Saygıyla,

Aylak